måndag 11 augusti 2008

Kika in i min hall...



Välkommen in till mej! Ett gammalt skåp , stol och ett draperi från Gruvgatan 13 är vad du bemöts utav när du kliver in innanför dörren..



Draperiets upphängning har jag också efterapat butiken, på en gammal stör/ träpinne, enkelt och snyggt!



Madonna från Gruvgatan 13 samt vackra blommor som jag fått..



Tja, detta bordet byter utseende varannan dag ungefär: ) Skåpet som döljer det fula proppskåpet har min pappa snickrat...



En kandelaber som min större styvson fann i ett soprum och gav till mej! ( den gamla käppen bakom fann vi här, den är gammal och har nog tillhört tanten som bodde här för länge sedan..)



Den yngre styvsonens rum skymtar i bakgrunden...pallen är dögammal! Hallen är ordinär och ganska tråkig i övrigt, den tillhör den nya delen av huset som är från -01. Klickgolv. All furufärg på lister, dörrar och tak är dock nu övermålat...



Min fina kofta/kappa har jag köpt av Katarina i våras. Kika in till hennes blogg och fina butiken Lilla Ugglebo här.



Skåpet gillar jag, det lämnade de förra husägarna kvar i Lillstugan...


Adresslappen fann vi i en bod, har nog tillhört kvinnan som bott här för länge, länge sedan..kanske samma som ägde käppen...
Ha en bra ny bloggvecka allihopa!