tisdag 17 mars 2009

Vårpyntad spis...



Vi brukar elda i denna om det är kallt, det är mysigt men.... vi har ett ganska litet kök med inte så mycket ställyta, därför vill jag helst inte elda, så jag får ha en massa prylar framme på den i stället, inte så praktiskt tycker min sambo...



Jag hade planer att måla kaklet framför spisen...



Nu har jag gjort det. Först blev det en mörk grafitgrå färg, ångrade mej och målade en ljusare grå färg, ser alltid lite konstigt ut, det ska ju vara riktiga plattor, inte målat kakel men, det får duga så länge, gillar denna färg bättre än den rosa/orange som var tidigare.

här såg det ut då även om den bilden inte säger så mycket, den hemska färgen syntes inte så bra där...



Denna fina sop i trä och plåt har jag köpt på Kulturarvet i Östersund. En fin byggnadsvårdsbutik. Den var lite för trävit bara så jag laserade den lite..



En liten försmak av påsk, med ett äggrede... örter har jag i köket året runt. Vackert och praktiskt. Här timjan, halvt avskalad efter de senaste middagarna och så en goddoftande citronmeliss, den har hållt jättelänge nu, tacksam växt måste jag säga!



Två enkla tulpaner i loppisfyndad flaska och den gula löken i burken, allt man behöver; )