söndag 6 juli 2008

Mitt utespa!



Kan ni tänka er vilken lycka när jag för några veckor sedan fann detta gamla badkar under vår loge, väl undangömt! Det läckte som ett durkslag men nu har vi lyckats täta det så det duger att bada i, lyckan är fullkomlig!



Hittade en gammal stege i samma veva. Något för lång så jag sågade av den. Perfekt som handdukshängare!



En god mjölktvål och en scherminkvist på en gammal bräda.



Spa-kittet står redo på stolen.. på sidan till höger har jag lite köptips till detta tema. Klicka på bilderna så kommer ni till respektive webbutik!



Jag har sett många inredningsbloggare gjort sitt eget badsalt av grovsalt och rosenblad, jag ville pröva jag med, luktar gott och vackert att se på.



Och kan ni tänka er vilket passade paket jag fick häromdagen, en sådan överraskning, jag blev så glad! Förutom ett par andra fina ting även ett rosendoftade bad & fotsalt och allt från bloggvännen Anna som har den vackra bloggen Annas hus på landet och även var med i ett fint reportage i Aftonbladet i fredags! Tack snälla Anna för de fina gåvorna! De kommer verkligen till användning!



Min sambo badar inte här: ) då får jag nog först ta bort rosorna i alla fall..



Vi har ett par rosenbuskar, inget överflöd men så pass att man kan knipsa en blomma då och då..Jag gillar att ha flytade blommor i baljor lite här och var..



Så här kommer jag att ligga och plaska så fort jag får möjlighet i sommar, har för säkerhets skull satt en vikskärm bredvid, så ingen granne blir chockad: )