tisdag 16 september 2008

En touch av sort....



"Sort", alltså svart....Två dgr i Danmark räcker för att man ska börja tala danska : ) Skämt å sido men jag har ganska mycket svarta detaljer i rummet. Blandat med det vita och beiga.Här har jag knutit svarta sammetsband runt ljusen...



Under kupan jag fyndade på Søstrene Grenes ( för 28 dkr!) har jag svarta vinbär...fatet är ett loppisfynd.



Denna fina oljelampa i pressglas hittade jag på Norte Dame i Köpenhamn. Det är Broste Copenhagen som har dem så de finns nog att köpa i Sverige med...Den passade så bra till mina karaffer.



Ett ljusarrangemang på svart gammal plåtbricka på bordet...



Ljuskoppen i svart närmast kommer från Årstiden i Sthlm.


Trädgårdsbordet kom in en sväng men står nu åter på verandan...lampfoten har jag köpt hos Hans Mikael i Sthlm för ca 10 år sedan.



Sakerna rotera ständigt... svarta och bruna gamla psalmböcker...


Den fina kudden i soffan kommer från den mysiga finska butiken Talo Maalla, tack för den fina vinsten Huset på Landet! Svart gammal gungstol och den svarta tavlan är flyttad igen sen bilden på bordet togs: ) Den trearmade lampan har jag fått av mina föräldrar som fann den på loppis. Det gamla dokumentet kommer från Anna som har bloggen Annas hus på Landet.



Oscaria ( hon döptes till Oscar för 17 år sen då hon föddes, innan det visade sig att han var en hon ) ville inviga det mysiga täcket i svart/vitt från Søstrene Grenes i Köpenhamn!