lördag 31 januari 2009

En c-vitaminkick...



Gult är ju tydligen vårens färg, har man inte det i inredningen kan ju några citroner vara nog så gult..Lemon curd är gott, jag har fuskat och köpt färdig på burk...



Fick ett sånt gott recept av Signe förra året.

Glassfyllda citroner 4 pers.

4 citroner

2 äggulor

1 1/2 dl florsocker

3 msk citronsaft

2 dl vispgrädde.


Vispa grädden hårt.

Blanda äggulor, florsocker och citronsaft separat. Blanda ned i gräddbunken.

Skär av toppen på citronerna och gröp ur köttet och fyll citronerna med glassen. Skär även nedtill så de kan stå upprätta.

Spara lite glass så kan man klicka lite på toppen med när det är fryst.

Frys ca 4 timmar, ta fram ca 45 min innan servering. Gott och festligt!

Här ville jag fota medan det var ljust, dvs, de hade inte hunnit frysa, därför ser de så rinniga ut, önskar jag hade mer tid hemma om veckorna, att jag i af fick sova i min egen säng oftare, på tal om det..


"äkta fuskcitroner" Gruvgatan 13.

... jag har ju som sagt valt att inte vara så privat i min blogg men har förut utnyttjat den till jobbsök. Jag väljer att göra det ännu en gång, kika in här så jag får berätta mer.
Du når mig här: guldkantpalivet@hotmail.com



Citronmeliss är vackert och gott som krydda. Citronerna ovan är oäkta men ser så äkta ut, de kommer från Gruvgatan 13. Dessa är dock äkta. Citruspressen har jag fyndat på loppis!


Tack för att ni kikar in här, för alla kommentarer, hälsningar och email, ni är guld värda!