tisdag 2 juni 2009

Sommarfönster...



När man kan ta ur innanfönsterna är det sommar! Jag gjorde det i förra veckan. Vi har gamla fönster i tre rum i huset, men det är en viss charm med dubbla fönster också..



Det fina Månbordet har jag fått av mina föräldrar som fann det på en loppis förra året, det döljer vår luftvärmepunp....



Kvinnoskallen har hängt med ett tag....



Gamla lådor och flaskor finns lite varstans...



Den fina kudden som passade perfekt i min svarta gungstol kommer från mysiga butiken Noll 54 i Karlstad.



En paprika på g som nu ska få flytta ut. Lampfötterna köpte jag för ca 10 år sedan på Hans Mikael.


Flaskfamiljen samlad och ja, min pappa tycker nog att detta fönster är lite väl shabby....
en av de få i hela huset som inte är renoverat och målat, men ingen bråska i det fallet för mej: )


Ett av fönstren sett från utsidan. Blommorna är planterade i dag, lite små och taniga men de kommer växa till sig rejält, både murgrönan och den dubbla Flitiga Lisan. En av få blommande växter som frodas i skuggan...Blommorna kommer från Grycksbo Handelsträdgård, en trevlig trädgård med ett brett sortiment. Tjingeling gott bloggfolk!