lördag 30 maj 2009

Mitt lilla träd...



Gamla krattor från gården... de används inte längre utan är mest till lyst...



Förra veckan planterade vi ett litet träd. En Bollpil. Vi hoppas den ska växa snabbt! Vi har dessvärre inga andra stora träd på vår gård. Träd är nästan A och O på en gård tycker jag...

Häromdagen fick jag besök av dottern till min gamla trevliga granne som tyvärr gick bort förra året.Hon hade hittat foton på hur vårt hus och gård såg ut innan ombyggnaden för ca 8 år sedan, oj va fint det var, med en sådan gammal veranda/entré som jag drömmer om men främst, det fanns två gamla stora träd på gården som säkert var ett par hundra år, vad jag önskar de hade stått kvar, men, kanske de båda var ruttna, nu har vi i alla fall planterat ett nytt!

Tack för korten, och för att du läser min blogg, vad överraskad jag blev, eftersom vi aldrig tidigare hade möts!



Det lilla trädet sett från gården mot vägen.... Ha en bra Pingsthelg med mycket sol, vi ses snart igen, nytt inlägg kommer senast tisdag!