söndag 28 september 2008

Lillstugans sovrum del 2...



Jag lovade ju visa fler bilder från Lillstugans sovrum/gästrummet. Det är också mitt och kattens extra sommarsovrum. Golvet har breda gamla vackra plankor..



En fin gammal kakelugn som jag eldade mycket i då jag hade julcafé i stugan för ett par år sedan...



Sen har jag inte fått ändan ur vagnen när det gäller målningen av detta skåp, vill hitta en anledning att slippa måla som inte är min favoritsysselsättning, i varje fall inte när det gäller såna här pass stora möbler..



Skåpen i sig är mycket fin och användbar. Färgen är ju gammal och ibland har jag tänkt att jag kanske kommer att ångra mej om jag målar den men å andra sidan är den nuvarande färgen väldigt svårmatchad...även om jag hittat en gammal bonnig plansch med exakt samma färg på ramen: ) Men visst skulle den bli tjusig i vitt..( Lampan ska bort men har inte blivit av, var bra att ha när jag hade jultorpet , jag hade lite olika delikatesser på denna skåp då..)



Så länge får man hitta passande stilleben... Jag är bortrest för att hjälpa till med en flytt , därför kommer jag att byta inlägg snart igen, för på onsdag hinner jag inte, så, vi ses snart igen!