tisdag 30 september 2008

Café Bagarstugan i Falun..



Jag har skrivit om Café Bagartsugan vid gruvan i Falun förr men den tål att nämnas igen. Min kompis Lisbeth och hennes man är de som driver det. Här syns min egen favorit, Citronmarängpajen, helt gudomlig....



Detta är de godaste bullarna som finns, garanterat! Fyra tjejer som går sista året på gymnasiet har ett projektarbete och utkommer snart med en receptbok på Bagarstugans mest efterfrågade recept! Café Bagartugan kommer dock att stänga för gott den andra advent, inte för att det går dåligt på något vis, tvärtom! Man ska sluta när man ligger på topp!



Caféet kommer alltså att hålla öppet fram till den 7 dec så passa på och kom och ta en fika i Dalarnas hemtrevligaste café med stort & gott sortiment av hembakt.De har öppet tors-sön kl 11-17. Jag meddelar senare i sidopanelen i min blogg var och när receptboken kommer att finnas till försäljning, i både Falun och Sthlm.