lördag 3 maj 2008

Välkommen till min Lillstuga!



I dag var det en riktigt somrig eftermiddag, därav detta somriga arrangemang. Jag köpte dubbla ljusrosa Flitiga Lisa som väntar på att få komma ut, jag brukar ha Flitiga Lisa tillsammans med murgrönor på husets baksida, en av få blommor som blommar så mycket trots mestadels skugga, så dem kan jag rekommendera...



Denna hörna och fönster har jag visat förr, men när t.o.m jag glömmer mina gamla inlägg så gör ni det nog också....till våren börjar jag bära ut saker fr det permanenta huset och in hit. Och vice versa. ( Det är 5 meter mellan husen...) Kan inte bestämma var jag ska ha alla saker. Det är väl det som kallas "lyxproblem"..



Gästtvålar , önskar man hade vatten här, ännu ett lyxproblem... det fina fatet kommer från
Madelenes loppis/auktion. Hon har fina bloggen Linneagården.



En somrig tavla jag köpt på Gruvgatan 13 i Falun. "Dianthus-Nejlika", den passar in här i mitt vit/rosa/röda rum...



Det här är det andra fönstret i sovrummet, det finns tre, jag älskar denna stuga, 6 fönster på två rum och man sover gott här. Jag och katten mest men när gäster kommer är lillstugan deras...



Detta är ett av mina favoritporslin men efter alla flyttar har jag inte många koppar kvar, framförallt inte fat så därför fick detta bli kruka till den lilla minipenséen. Mera bilder från Lillstugan kommer senare! Andra inlägg väntar: ), vi ses!