onsdag 27 februari 2008

Textilier i köket...



Ni får hänga med på lite mera köksvandring! Jag ville ju byta gardiner också när allt var nymålat. Kappor är ngt jag inte haft på deccenier men dessa gillade jag!



En del har frågat var de finns,jag har fyndat dem på Cellbes! En butik inte i min smak i övrigt, jag har aldrig förr handlat hos dem men dessa tyckte jag var så vårfräscha och påminner om ett gammalt sänglinne med fin spets nertill!



...ja, det försöker jag göra var dag. Så gott det går..



Inget vårstädat kök utan rena & nystrukna diskhandukar!



Hittade en gammal hängare av luffarslöjd i logen. Perfekt att hänga handukarna på. Undrar om den kan vara gjord av smeden som bodde på vår gård för 100 år sedan..



Gulligt zinkhjärta och handuken kommer från Ting & Tangel på Österlånggatan i Sthlm. Vägg i vägg finns mysiga butiken "S" och rakt över kullerstensgatan "Bortom Bergen", alla tre butikerna är värda ett besök! Vi "ses"!