söndag 24 februari 2008

Mina favoritlampor!



Fick i uppdrag av Madelene med bloggen Linneagården att visa min favoritlampor! Detta är en favorit. Dock inte min. Den är mina föräldrars och hänger hemma hos dem men jag kunde inte låta bli att visa den, så vackra mönster och prismor..



Här en minst sagt "enklare" modell, lite annorlunda lyktlampa hemma hos mej. Loppisfynd. Den har jag hängades i halltaket.



Min skomakaralampa har hängt med ett tag. En favorit. Jag ser nu när jag visar mina gamla lampor att de flesta har jag faktiskt fått av mina föräldrar som i sin tur fyndat dem på auktioner och loppisar...de vet vad jag gillar!



Detta är en trearmad praktiskt golvlampa. Loppisfynd, skärmarna är dock nyinköpta hos Lampshopen i Falun.



Här är den sista i mina lampval. Denna har hängt med säkert i snart 15 år. Inköpt på Ikea, jag har två stycken och jag har faktiskt aldrig tröttnat på dem...Ni som får lite "bloggtorka" emellanåt, visa era favoritlampor!

Tusen tack för alla, alla era vänliga kommentarer om mitt kök, jag är överväldigad! Lite mer köksbilder kommer nästa gång! Mari.