måndag 9 april 2007

Välkommen till Café Bagarstugan!



Välkommen tilll Café Bagarstugan vid Falu Gruva! Det drivs sedan ca 3 år tillbaka av min kompis och hennes man. Ett mysigt café i gammeldags miljö. Allt är hembakt och det finns inte bara sju sorter att välja bland, nej då, det är massor! Ni som har vägarna förbi Dalarna och Falun-åk hit och ta en fika i underbar miljö!
Jag fotade så mycket bara jag och min kamera klarade av utan att tuppa av i förra veckan, jag återkommer med flera bilder längre fram... (Man blir som kompis lätt avundsjuk kan jag säga..men vad gör man när man inte är så händig på att baka själv, tja, jag kan i alla fall bidra med att äta upp det!)



Visst ser de inbjudande ut, alldeles nybakade som allt annat i detta café...



De bakar inte bara fikabröd utan även matbröd som de säljer så man kan ta med hem men även för äta på plats med något av alla goda pålägg de erbjuder som lunchmackor!



En av sittplatserna i cafeét! Och härligt stilleben på väggen..
Alla bilder kan man klicka på för större storlek!



Ljuvliga muffins och en del av utsidan på stugan..



En god kaka med lingon på, Mmmmm..



Å dessa underbara bröd med oliver i! Minns inte namnen på allt men det finns så vansinnigt mycket gott, värt ett besök för både en fika eller lunchsmörgås, ni kommer inte bli besvikna!