söndag 8 april 2007

Påskmiddag för två!



En härlig påskhelg med god mat, vin och sol! Jag hade inga som helst planer på att fota vår middag men när man hela livet sett allt som fotoföremål kom naturligtvis "bloggögat" fram när vi skulle äta..

Denna påsk blev det bara jag och min sambo, riktigt skönt, och han jobbar ändå större delen utan helgen. Men fast vi bara blev två vill man ju ändå äta och dricka gott såklart!
Han jag bor med föredrar öl till maten och jag vin men före middagen påskskålade vi med bubbel!


Rökt lax är gott! Gillar gravad också men nån sån blev det inte i år. När jag har möjlighet brukar jag köpa varmrökt citronpepparlax från fiskarna i Gävle, den är himmelsk!



En vårsallad gjort på krispig sallad, vårlök, äpple, avocado, gul paprika och silverlök och så en liten påskpresent, fast den är inte till någon av oss...


Kall potatissallad till rökt lax är gott och några obligatoriska ägghalvor slank givetvis ned..



Till efterrätt blev det vaniljglass med nykokt hjortonsylt, det är lyx för mej.




För Er bloggare är det ju ganska naturligt att fota ALLT, inkl mat! Men för andra som ändå kikar in här i "smyg" kan det kanske verka en aning absurt. Kvällen gick inte åt till foto & blogg, att ta några bilder går snabbt och när vi ätit oss mätta och inväntade desserten så pysslade min sambo med sitt och jag med mitt..Å detta är ju bara sååå kul!

Termometern visade på minus i går kväll, då var det mysigt att elda i vedspisen..gäller att passa på, det skulle ju bli 19+c på lördag enligt meterologerna!



Å så en liten Martini, det känns inte fel en påskaftonskväll..
Ha en fortsatt skön påskhelg!