torsdag 1 mars 2007

Å så lite Blå/vitt...


Här kommer lite bilder från mitt kök. Har ju i tidigare inlägg visat ett köksfönster och det blå skåpet.

Här är vår vedspis. Kåpan är har vi nyligen satt dit. Den är gjord av plåt. Vi anlitade en plåtslagare och vi tycker att det liksom blev pricken över i när den kom dit, även om den inte är "riktig". Vi målade den med färg med sand i för känslan av "äkta" mur.




Mycket ska fixas här inne med, bl.a ska taket målas, och väggarna få ny tapet och pärlspont. Luckorna som knappt var klara för de nya ägarna när vi flyttade hit skulle jag nog helst vilja ha gräddvita, de hade inte ens hunnit satt dit handtagen så det fick vi göra, ja nytt blir det.. tids nog..
Här är syns i alla fall det andra fönstret i köket.

Denna kanna och mugg skulle passa bra i mitt nuvarande kök, ljusblått med prickar..

Dessa kommer från Green gate.




Ett ihop plock av lite detaljer från mitt kök..hjärtat från köksoffan. Ett auktionsfynd. Den gamla ljusblå klockan var i en annan färg på 60 talet..Lyktorna under har jag köpt på Berry. Ljusblå lådor från Lagerhouse. Flaskor fyndade på loppis och underlägg gjord med "luffarslöjdsteknik" av en tjej jag känner.




Här är några böcker jag fyndade på bokrean! Den stora, "Sommaljus" är jättefin med många inspirerande fina sommarbilder med läckra och enkla recept, den var ett riktigt fynd tycker jag, 69 kr i stället för 200.
En liten bok om Feng shui,"Rensa i röran" , röja upp i sitt hem för välbefinnandets skull. Och en fin bok om plantering för balkong ."Balkong & uterum" .Blommor och grönsaker i kruka.


Fina böcker till mycket bra priser!
Ha en bra fredag, nya bilder kommer i morgon!!