onsdag 28 februari 2007

Rött& vitt..


Vi är nog många som tycker att VITT slår det mesta, det är ju bara så vackert, men visst kan det vara kul att blanda ut det vita med en liten färgklick här och var, just kombinationen rött-vitt tycker jag är vackert och det bästa av allt? Jo, det är lika passande och hemtrevligt sommar som jul!
Röd/vit fåtölj från IKEA



Min gamla Cloettaskylt, fyndad på Loppis.


Rödrutig kudde från Fridas Gård



Vacker möblering i vitt med röda detaljer.
Bild och möbler från Gruvgatan 13



Stövlar från Viking. Röd/vit trasmatta i plast! Från Pappelina

Den lilla burken och vågen kommer från Nordhjem.

Många vackra tyger finns på Gruvgatan13.
Röd disktrasa från Cosas.
Eller kanske en röd brevlåda från Rusta..



En röd/vit Zinnia i min trädgård förra sommaren. Det är en otroligt tacksam och frodig växt som jag kan rekommendera, den växte sig stor i min zinkhink fram till frosten kom...
Så, sommartid inreder jag gärna i rött/rosa/vitt, i min "lillstuga" och utomhus. Och en vit kökssoffa med rödvitrutiga kuddar är väl också bara sååå vackert!