måndag 31 augusti 2009

Lite blått i mitt gråvita kök....



Prinsessornas kokbok fann jag i Fattigstugan i Turinge. Liksom handuken. Häftet under kommer från Mångfaldens hus.



När vi målade köksluckorna i grått blev det väldigt enkelt att byta till tillfälliga färger i köket på kuddar och annat, jag gillar röda accenter men nu går det lite i blått... den fina emaljkannan hittade jag på loppis i Wien. Duk har jag aldrig men nu kände jag för att lägga på en, denna i vitt/grått fyndade jag i antikbutik i Turinge.



Ska ni ha någon örtväxt eller/och krukväxt i köket, köp en citronmeliss! Världens mest tacksammaste växt, detta är samma som jag visade tillsammans med citronglassen i januari som ni kan se här! Och den lever ännu!

Den lilla gulliga saltskeden har jag fått av min rara kollega Lena, hon fann den på Ambiance. Ljusstaken har jag köpt i Trosa på Himlarum.



Nu hoppar vi till lillstugans kök men det blå temat passade, kom ju på att jag hade några kvistar Veronica i en flaska där....



Tillbaka till mitt vanliga kök. Och till den trista micron, som dock fått sig ett lyft med läcker klocka från Anyhow.