måndag 8 juni 2009

En kylig försommarkväll....



Lillstugans veranda är verkligen inte stor, men två kan man vara här inne...


Jag älskar att dona här inne, sommar som vinter....


Välkommen in!


Några kvistar syren för doftens skull. Fina är de med...



En rosmarin på stam, vacker och väldoftande att lägga på grillens kol...



Jag hade tänkt mej vita korgstolar på verandan i år. Jag hade en och skulle komplettera med en till när jag såg att Ikeas vita hade utgått! Jag hade en brun så då köpte jag en brun till. Det blev lika bra tror jag...



En fin liten påse, den passade bra här i verandan som går i brunt i år....



Det är Aina med bloggen Modern Country som gör den och säljer i sin butik Aina's Charme. Hon gör en massa vackert, kika in!



Verandan tjänstgör som växthus under våren, en liten tomatplanta har dröjt sig kvar, den har inte varit mogen att "flytta hemifrån" men snart så...



Min sambo sår det mesta. Han gillar att exprimentera. Här har han sått frön från melon jag köpt någongång. Några meloner vet jag inte om det blir men glad om det bara kommer blad, tänkte den skulle få slingra sig runt fönstret, en vacker gul blomma har den fått.....


Svensk sommar har många kyliga dagar och kvällar, då är det skönt med ett fårskinn i stolen. Nu är våra sommarbarn här, men det är fjolårets grabbar, kika in och se deras halvsyskon här!


Jag åt just en fetaostsallad i denna stolen när regnet smattrade på taket.... ( tänkte inte på att det hade med får att göra det också: )



En gammal blomsterbild hänger med klädnypa. Det gamla vackra bladet kommer från Vackra Hem.


Dörren ut....


Det var allt för denna gången. Ha en bra ny vecka, vi ses snart igen och tack alla inredningsbloggfantaster & livsnjutare för att ni kikar in här !