måndag 18 maj 2009

Lillstugans sovrum...



Välkommen att kika in i lillstugans sovrum! Har städat ur vintern här denna helg, lika kul varje vår...



I år har jag skaffat lite nya möbler och textilier, bla spetsgardiner från Ikea. Rullisarna har hängt med i några år nu, praktiska att ha, det är tre fönster i detta rum , rena ljusterapin, vilket man kanske inte vill ha nattetid..



En vit gammal tvättbräda, loppisfyndad skylt som jag köpte för flera år sedan och mammas sydda hjärtkuddar som dekoration i korgen....



Ljus, lyktor, burkar flyttas runt dagarna i ända, fråga min sambo: )
Just dessa två kommer från Gruvgatan 13 Falun.



Skrivbordet såsom skåpet har jag köpt på Gruvgatan 13 i Falun. Bordet fanns i två upplagor, tror "brodern" finns kvar ännu, fint och användbart till mycket....Stolarna är loppisfyndade i Ångermanland.



Den fina burken i porslin har jag köpt på kedjan Tiger i Köpenhamn.



En flicka med tur, tja jag vet inte, har ofta ganska otur med en hel del motgångar även om jag har turen att uppskatta livet väldigt mycket....



Den röda fjäderpennan har jag köpt i Staberg.


Det gamla fönstret har jag haft på verandan, den självklara platsen för det har jag inte hittat ännu men det mellanlandar och trivs ganska bra här så länge...


Den vackraste lampkjolen har jag fått av Lisbeth som har bloggen Lisbeth sin lille verden. Den är så fint gjord och ett monogram med M på, den passade perfekt i detta rummet, tusen tack Lisbeth!


En blå fläck på golvet av förra ägarnas färg, de hade målat rummet mörkt blått vilket inte kändes lockade och tidsenligt. Undrar bara hur jag skå få bort fäcken, med lut?



Här ligger jag och katten Oskaria på nätterna för husse jobbar extrem skift, då är det praktiskt med ett extra sovrum men så snart vi har gäster flyttar vi ut ur den!

Mer rum från Lillstugan kommer, tapetsering av Lillstugans kök är på tur, där kommer färgerna bli blått och grått!