onsdag 22 oktober 2008

Det brunaste jag har...



I dag tänkte jag visa det brunaste jag har! De flesta rummen går i vitt med grå,beiga el svarta detaljer men detta rum innehåller även några bruna möbler!



Som denna gamla byrå, den passar bra här, mitt skrivbord är likadant..



En gammal svart & nött bricka/skål i plåt jag ställt några ljus på..och bonaden har jag uppe året runt fast den symboliserar julen...



Detta är trappen upp till den bruna rummet...morfars föräldras bröllopsfoto från förra sekelskiftet sitter på väggen. Det gamla rakbordet har tillhört min styvsvärfar.



Det "bruna" rummet minns jag inte om jag tidigare visat, inget att visa heller egentligen men det passande bra till dagens tema, det har i alla fall övertäckt vit soffa och detaljer i brunt...fågelburen är i all hast upphängd i taket och har fått flytta in från verandan... detta är ett mellanrum som knappt använts annat än att det står en dator här..



En av få bevarade gamla dörrar i huset. Denna dörr går in till sovrummet i vitt. Min Pappa gör riskransarna.



Bruna inslag känns hemtrevligt om hösten..flera inlägg köar för att få komma ut så vi ses snart igen!