lördag 23 augusti 2008

Grönt och ätbart i min trädgård..



Har inte hunnit med så många loppisar denna sommar som jag hade velat men några fynd har det blivit, bla denna mortel som passar till allt mitt zink i köket. I den gör jag bla Ernst goda salt.



I en gammal sandlåda har vi gjort en liten köksträdgård, här krusig Persilja, även storbladig tycker jag om..


Paprika & Tomater sår min sambo . Dessa goda gula och röda kommer från frön som snälla Linnea Maria sände förra vintern. Hon har bloggen Linnea på Landet. Buren kommer från Gruvgatan 13. I övrigt har vi även chili och paprika som odlas i gamla zinkhinkar, gott att plocka ur även i höst...



Vita smultron, jag vet inget godare med ovispad grädde och socker...



I sandlådan ryms även en citrontimjan, citronmeliss, basilka, gräslök och vita rädisor, men de sistnämnda blev dessvärre inte så bra som jag hade tänkt: ) Vi kikar in i köket en sväng nästa gång!