lördag 31 maj 2008

Min rödvita hörna...



Röda pelargoner finns alltid med varje sommar. I år hamnade de bredvid den gamla bänken. Stolen ännu ett loppisfynd...


Jag har inte bara en rostig oljelampa, jag har en röd också : )


Det mest "shabby" stället i hela trädgården! Skönt på dagen då det är skugga här och på kvällen då man kan njuta av kvällssolen... schersminträdet är gammalt och har inte så mycket blad nertill som synes..



...med en fin rutig kudde från Gruvgatan 13 blir bänken mindre ful men som ni kan se växer det mossa på bänken, den ligger risigt till enligt min sambo: )


..48 timmar skiljer mellan vissa av bilderna, och på den tiden kan både bord och duk byts ut: )


De fina fåglarna i plåt som kommer från Vackra hem i Sundsvall har fått ny plats i trädet..


Jag köpte en sådan fin pelargon på stam i Grycksbo handelsträdgård förra helgen. De finns även i Torsångs handelsträdgård.


Fina pelargoner hittar du även hos Kerstin Svärd i Uvnäs/Österå Falun. ( Alla falubor kan se henne i som trädgårdsexpert i tidningen Pralin) På söndag den 1 juni kan du där rösta fram Dalapelargonen, ta en kopp kaffe, smaka pelargonkaka samt köpa blommor!

För övrigt finns även Kerstins fina pelargoner att köpa på Gruvgatan 13 i Falun.


Den lilla flaskan kommer från Grönbergs interiör Göteborg, den stora från Berry/Lisbeth Dahl i Sthlm och den läckra gammeldagsa etiketten som hänger runt halsen kommer från Mia med fina bloggen och butiken Hem & Lycka.


En liten sakral touch under schersminträdet med ;) Ha en fortsatt solig helg och bra ny vecka!