lördag 17 maj 2008

Min altan...



Alldeles nyplanterade vita pellisar på rad från förra helgen. Idag faller snön ner från himlen, men det ignorerar vi...blommorna står ivriga och beredda i Lillstugan!



Altanen är enligt min mening en aning klumpig till huset i övrigt men man får göra det bästa av saken...



Det gamla fönstret sitter kvar i år med, trots sambons protester... kanske jag dock ska ersätta det med hyllor i år och ställa det någon annanstans el höja fönstret och sätta en fönsterbräda under.



Den ena kudden har jag visat förr, ett loppsifynd, den andra är ett traderafynd, jag har beslutat mej för att ha gamla örngott på kuddarna ute på verandan i år, de jag köpte förra året har mössen använt som toalett i boden i vinter!



Stenängel, lykta och liten pensée på bordet...det var en försmak av altanen i vårskrud! Ha en fortsatt skön helg! Mari.