tisdag 5 februari 2008

Fettisdagen....


Gratisbild från nätet

...är det idag! Frossa, frossa.. Personligen har jag aldrig varit så jätteförtjust i semlor, kanske för mängden grädde och mandelmassan men jag älskar fikabröd i övrigt så det jämnar ut sig : )

Ni som bor i Dalarna med omnejd, gör ett besök på Café Bagarstugan, det mysiga caféet i det röda lilla huset vid gruvan i Falun. Där finns goda semlor och en massa annat gott fika och matbröd och allt är hembakt! De har öppet tors-sön kl 11-17.


Träden utanför mitt hus i vinterskrud...



Dessa vinterbilder tog jag för några dagar sedan. Nu är det ännu mera snö! Så än så är det vinter, i alla fall här i Dalarna.... Här syns Lillstugan frostig och kall, den drömmer om sommaren precis som jag...Ha en bra Semelvecka, nytt inlägg kommer inom kort! Ni som vill veta mer om Semlans historia, klicka här ! Mari. ( Olivträdet i mitt förra inlägg kommer från butiken Gruvgatan 13 i Falun!)