söndag 16 december 2007

Mitt Jultorp förra året...



Dessa änglar kan kanske verka i kitschigaste laget men jag gillar dem! De betyder mycket för oss, vi har fått dem av vår kompis George som bor i Vancouver. Jag brukar hänga dem i granen el i tallrisbuketter med starka grenar, de är mycket tyngre än de ser ut!



En av sittplatserna i min Julstuga förra året! Det var så kul att pröva på detta. Inget jag kommer göra igen dock. Jag julade på ordentligt med ca 80 levande ljus i hela stugan, eld i kakelugnen och julmusik ( lyssna på två av mina favoriter till höger..) och en jättetfin julgran som dessvärre inte finns med på bild. Jag annonserade så gott jag kunde via tidningen och lappar här och var. Turistbyrån hjälpte mej med annonsering också, trots det kom det inte så mycket folk, men över förväntan ändå, vi bor minst sagt lite avsides...



Här hade jag bullat upp med olika godsaker. Min mamma och min svärmor hjälpte mej med mycket, guskelov, baka är inte min starka sida men min pelargonkaka skymtar där i mitten med ett blad på sig! Vid denna tidpunkt förra året hade jag ingen blogg, om jag hade vetat det då hade jag stylat mer och fotat mera och bättre! Tyvärr har jag inte så mycket bilder att visa därifrån.. ( bordet kakorna står på är en gamma ladugårdsdörr och det blårutiga tyget som skymtar döljer ett fult databord, man tager vad man haver..)



Dessa bedårande änglar i keramik har en klasskompis till mej gjort! Jag sålde såna och även små muggar hon gjort...förutom det även smycken från två olika tillverkare, halsdukar, honung, hemgjord tvål, vetevärmare, ståltrådshjärtan, luffarslöjd, Pappas björkris kransar och kvastar, godis, mjuka stora änglar, docktäcken, ljuslyktor mm, jag själv är inte så pysslig och tillverkar inte så mycket men tänkte att jag ändå måste bidra med ngt så jag band granriskransar, gjorde äppelmos och hallonsylt! Alla tillverkare hade jag "raggat upp" under årets gång..



Dessa gulliga tovade tomtar sålde jag också. Det är tjejen bakom bloggen Solkatter & Dammråttor som gör dem! Det var så hon och jag träffades första gången, hon och hennes väninna var mina första gäster!

Ha en bra vecka innan jul nu, mycket ska göras, fixas och inhandlas och vi bloggare vill byta inlägg oftare än vad vi kan och samtidigt frossa i allt vackert i dessa inredningsdbloggar mer än någonsin, julen är ju exstashögtid för oss "donar-drottningar" så man har kanske inte fullt så mycket tid för att kommentera hos oss alla men även om det är hektiskt så har man också som sagt mycket bilder man vill visa så jag kommer nog byta inlägg minst varanann dag före jul! Så.... vi ses!