fredag 14 september 2007

Shopping i Stockholm Del 2



Vi fortsätter shoppingrundan i Sthlm på Humlegårdsgatan som ligger mellan Stureplan & Östermalmstorg. Här Koffert. En mysig butik med gammaldags känsla, här finns även leksaker. ( Alla butiker med kursiv stil innehåller länkar till adressen)



Hans Mikael's har två butiker. Denna i romantisk ljus stil och tvärs över gatan en lite mörkare "modernare" stil !



Mycket vackert och stilrent finner man på Bruka Design.



På Texas Long horn på samma gata kan du äta de godaste och lyxigaste hamburgarna! Jag lovar, man blir mätt!



..eller så kan man nöja sig med en kall öl där i shoppingpausen...På samma gata finns Östermalms saluhall. Värt ett besök.



Två flotta butiker. Melanders blommor på Hamngatan och Escape på Birger Jarlsgatan.


Mångas stora favorit: Ambiance på Bryggargatan. Just när jag tog detta foto så öste regnet ned så det knappt gick att stå utan paraply, därav den mörka bilden..



..och slutligen Berry på Gamla Brogatan. Mycket smått & gott men vissa riktiga guldkorn, jag köpte tex en glasskål på fot, flaska och ljusstake i pressat glas här. ( se mina gamla inlägg)

Nu önskar jag alla som tittar in i min blogg en riktigt trevlig helg!
Mari.