söndag 2 september 2007

Glasklockor och rökt fisk...



Det är både hjärtfeber och glasklockefeber som råder på bloggen.. denna har jag haft ett tag nu, innehållet varierar...just nu står den i köket och innehåller citroner. Oäkta, men med ett ganska"äkta" utseende.



...de är fina till mycket. Jag har dock bara en, inte som "glasklockedrottningen" Anette som har det mysiga & vackra Kalixhemmet och bloggen Lantlif.



"Bondens marknad" håller till utanför Folkets hus i Falun varje lördag. Värt ett besök. Lokalodlade grönsaker, blommor, honung, ost, bröd mm. Här en olja från Sundborn, gott till mycket. Tack så mycket Maria för den!

Och nu ser jag ju att min glaslykta skymtar där i hörnet med, tack alla långväga vänner-om ni läser det här, den har jag eldat mycket om sommarkvällarna!



Vi rökte abborre häromdagen, det är verkligen gott, en delikatess!
Ha en bra ny vecka!

Mari.