tisdag 24 juli 2007

Årets sommarbarn!



Tjena, jag heter Teddy .....och är ett av 25 sommarfår hos Mari Guldkant i år. Vi har delade meningar om vad som sätter guldkant på livet, jag anser det är äpplen, gamla korvbröd och kokt potatis, hon verkar ha lägre krav, såsom vårt sällskap tex...



Min svarta mamma Emalia och hennes väninna Wendy. Veteraner som var på gården förra året med..



Morsan igen och halvbrorsan Rubert, även kallad Rubbe...



Min kusin Nisse, han är väldigt tjenis med Mari, nästan löjligt att se dem ibland...




Wendy med det permanenta huset skymtande bakom och bruna Sebastian som kliar sig mot saltstenen framför Lillstugan.. ( bilderna förstoras genom att man klickar på dem..)



Det var en glimt av några av mina gulliga sommarbarn, de är såå goa!
Jag var med några vänner till Staberg barockträdgård utanför Falun häromdagen. Där har de börjat sälja så smått av årets skörd, här Kålrabbi, en sån fulvacker rotfrukt!