tisdag 22 maj 2007

Carl Von Linné 300 år!!



I dag ska ni få se min "planteringshörna". Det är verkligen kul och enkelt att stå här ute mot inomhus, bara borsta bort jorden...Hyllan fann jag i logen, konsolerna är nya från Ikea. Korgen med snöret är gjord av en tjej som tillverkar luffarslöjd.



Vi har ganska nyligen flyttat planteringshörnan. Förut var den vid vedboden, bilden jag visade med fuskfönstret, men efter det att en granne tog bort några träd blev det så öppet där så det känns bättre att stå här...


Här står jag och planterar och donar...Ni är ju många som har "pysselhörnor" inne där ni syr och fixar, jag är så dålig på sådant såsom att göra smycken, sy, virka & brodera, önskar jag kunde men mina fingrar är för "tjocka" för det... så detta är min pysselhörna!


Några så/odlingspinnar, inte så vackra, gjorde dem hos en kompis som är keramiker men de är minst sagt unika och jag ser i alla fall vad det står på dem..


...och så några vanliga i zink. Inköpta förra året på Indiska.


Lite trädgårdsverktyg och en korg för tråden..


Titta vilken gammal räfsa/kratta vi hittade i ett av uthusen! Det är säkert "Herr Nordin" som använt den!



Vi er i haven...( skylten är köpt från Fridas gård )

Bild; Wikipedia

...och där var nog mest Carl von Linné också! Grattis vår gamle Blomsterkung Calle på din födelsedag den 23 maj!!