torsdag 5 april 2007

Glad Påsk!



Lite körsbärskvistar till påskris med några diskreta vita ägg. Den grå stolen bakom fyndade jag på loppis häromdagen och passade bra till mitt grå bord i Lillstugan..


Jag äger inte så mycket påskpynt, inte så mycket som kommer fram år efter år men dessa blå ägg har jag haft i några år. De köpte jag när jag bodde i en lägenhet i stan , i ett K-märkt hus från 1700-talet. Det var en bostadsrätt men man kunde tyvärr ändå inte ändra som man ville och i den hallen var det tapeter som såg exakt ut som äggen! Jag gillar dem, de passar bra här också..



Kanske jag kan få fresta med en god citronkaka till påsk! Ljuvligt bakverk från min kompis som har Café Bagarstugan i Falun! Jag ska i nästa vecka visa mera av hennes café och goda bakverk, jag gick loss med kameran där häromdagen...


...å så måste jag få visa min finfina Tupp med flickvän!! Vita, enkla och inte så "påskiga" , de skulle jag ju kunna ha ute hela sommaren på verandan! De kommer från Gruvgatan 13 i Falun.


Jag vill önskar Er alla, mina bloggvänner, & övriga vänner som kikar in här, en riktigt
God & Glad påsk!

Mari.