måndag 23 april 2007

Blomsjukhuset!



Detta är inga patienter, snarare personal eller anhöriga på besök...( önskas större bild-klicka på dem!)



BB-avdelningen i min sambos rum. Han sår och tar hand om dem tills de vuxit upp lite, sen tar jag över.. Här är det Chili, Paprika, Gul busktomat och Röd solros som samsas..



Och här samma mix men även vanlig röd tomat..



Vissa ligger i Kuvös, som denna paprika tex, men den visar sig starkare för varje dag!



Avdelningen för lite större barn, här är faran över, det är en massa pellisar och röda solrosor och de står snart på egna ben!



å så har vi Rehab-avdelningen... för denna finns det hopp!



Sen har vi då vissa fall som ligger på IVA (Intensivvårdsavdelningen) Här är dessutom hoppet ganska kört, vi funderar på att koppla ur respiratorn.

I vanliga fall är ju inte dödshjälp tillåtet men detta är ett privat sjukhus och ok om växten själv har det som önskan. Denna avcocado vill inte mera , säger den... ( Precis vad jag hade hoppats på, gillar inte såna här fula sjuklingar...)



Detta är Lillstugans lilla punchveranda som ibland får agera akutintaget..
Nu väntar jag bara på att allt ska växa, så jag får ha alla vackra pelargoner här inne, jag brukar ha mycket plantor här inne med, men det har varit så kallt sista veckan nattetid så här kan det nästan bli för kyligt för de små patienterna...