tisdag 20 mars 2007

Börjar det inte spöka nu så...


....kommer det aldrig att börja spöka! Jag måste få visa mitt andra loppisfynd, en gammal vacker tavla! Tyvärr vet jag inte vem tjejen på bilden är, men jag ser det mer som ett konstverk även om det är ett färglagt foto, antagligen från 1800-talet.
Priset? Tja, jag gav 10 kr!! Ramen är visserligen lite nött och små bitar är borta från listen på en del ställen men det syns knappt och jag tycker inte det gör något.

Min sambo ruskade på huvudet över arrangemanget, han trodde han kommit fram till ett altare! Ja, lite sakralt blev det nog men vackert tycker jag, framförallt så passade tavlan så bra där med den svarta gungstolen framför skåpen och tillsammans med den lika gamla psalmboken ...
Kanske den lilla tjejen hörde hemma i Dalarna och ville med tillbaka från Västernorrland...