söndag 28 juni 2009

Sommarens färger....



Den orangeröda lyktan intill smultronlandet....



...nästan samma varmröda nyans som pelargonerna mot den Falusvart-färgade dörren...



Svag för grönt är jag med och lite "pippi långstrumpfärger" får gärna vara med på ett hörn...



Två av sommarens färger, turkost och rosa....



Gula sommarblommor framför den röda lillstugan...



Gula sommarblommor framför den röda gamla tvättstugan...




Blålila som i denna akleja och som i lavendel....



Eller en blå gammal back....



Röda & vita är nästan alla blommor på min gård...



...såsom frukterna, handdukar och örngott med röda monogram...



Grått som i zink är en sommarfärg...



...och grått som i Lubbe. Han är i övre tonåren nu. Slö men fortfarande lika go. Han är liksom fårens Ferdinand skulle man kunna säga... fåren är dessvärre inte klippta i år. Fårbonden hade inte hittat ngn som kunde. Lubbe klippte jag dock med kökssax, han stod blick stilla och blundade i 45 min!



Och svartvit som lilla gullige halvbrorsan....



-"Jag kan stå riktigt nära kameran också, bredbent...



Limegrönt...



...och självklart är vitt en given sommarfärg....
Ha det bra i sommarvärmen, vi ses inom kort!