torsdag 7 maj 2009

Sommaren är på g...



En osittbar men vacker stol: ) Den duger bara som trädgårdstilleben....nu vädras det i lillstugan, snart flyttar jag och katten in här, när gäster kommer flyttar vi ut igen..



Rabarbern har kommit långt, snart vankas rabarberpaj!



Helgtips, lördag 9 maj är det vårmarknad utanför Västerås i Dingtuna stationshus!

Där ställer mina fd klasskompisar ut sina alster! Kika in till Kattinka Kattun och Lerblomster!



Ett hav av vitsippor! Detta är fårhagen, snart kommer mina krulliga sommarbarn igen...



Tog in några vitsippor i en liten vas och ställde på den gula skåpen, den jag hade tänkt måla, men.... det lutar åt att jag behåller den som den är, den har bara fått en ny placering, fortsättning följer....

Så kan vi presentera vinnarna av Brunkullas ljuvliga vårte :


Maila mig era adresser så sänder jag dem till Fia som sköter utlottningen och utskick!
Grattis till er, njut av det gröna vårteet!