måndag 25 maj 2009

Den röda hörnan blev grön i år....



Rea på Lime på Hemköp: )



Den hörna som var röd förra året blev i år grön, idel småförändringar måste jag göra för att få vara glad, som alla andra i denna galna inredningsbloggvärld:) Så här såg hörnan ut förra sommaren. En ny röd/vit hörna har jag i år, den får ni snart se!

Gamla flaskor kan jag aldrig få nog av och en kvist från körsbärsträdet, mer behövs inte!


Jag en liten vaxdukbit liggandes, fick iden när jag såg i "Leilas Country Living", tips om att häfta fast en sådan på ett bord till uteköket. Jag har inget och behöver inget utekök, även om det är så himla snyggt och trevligt men tänkte att bordet kunde stå här och stå emot regn med en vaxduk, i matchade grönt...



Under bordet har jag en burk, den fann vi på gården när vi flyttade in. Falu rödfärgspulver fanns också i den. Någon som är kunnig i området, hur mycket vatten ska blandas med pulvret?



Burken är verkligen fin, Anno 1914 står det på den...



Lite grönt och skönt måste man ha inne också, en kvist av den ljuvligt doftande häggen hamnade i en hög vacker flaska min sambo hittade i skogen utanför ett öde torp....
Så kan vi presentera vinnarna av Nordljus uttlottning!

Första pris Krydda Livet

Andra pris Stämningsfullt


Stort Grattis till er! Kika in till Nordljus mysiga blogg genom att klicka här!
En bra ny och solig vecka önskar jag alla som kikar in här!