måndag 20 april 2009

Sådd & vårplantering...



Nu har ute-donar-perioden börjat, även för oss i Dalarna. Häromdagen köpte jag två helt underbara vita dubbla pelargoner vid namn Mary....


Här en nyplanterad basilika. Jag hoppas den växer och överlever, jag hörde just att den inte trivs på friland, det stämmer, den blev aldrig stor förra året, men året innan, då jag hade den i zinkhink blev den enorm!


Jag köpte också en rosengeranium av lite ovanligare slag, med smalare blad, den hette skelett nånting...jag gillar dessa Dr Westerlunds växter, de doftar fräscht av citron och är tacksamma..



Suckulentfamiljen på scen...



Frösådden är också på g. Bla ljust gula solrosor, tomater,svart paprika och vita luktärtor! Om sanningen ska fram är det mest min sambo som sår, jag planterar när de är lite större, vi har ett gott samarbete där. På den punkten...

Den "sjukliga" odlingen mitt första bloggår, för 2 år sedan, kan du läsa om här. Mycket nöje: )