tisdag 24 mars 2009

Vårfest på tu man hand...



Nu vill man göra det man kan för att påskynda vårens ankomst, en söt rosa Bellis och lite vårlig salladslök hjälper på traven..



Igår hade jag och min sambo lite "vårfest". Denna vinter och vår jobbar jag mycket borta och framförallt alla helger så då får det bli lördag vilken dag som helst...



Olika nötter tycker jag är gott, här Cashewnötter med smak av chili och lime samt Makadaminötter.



En fräsch vårsallad innehållande små gula plommontomater,salladslök, sockerärtor, machesallad och avocado.. till denna en honungsmarinerad kyckling.



...och en mycket god vitlöksdressing gjord av creme fraiche, filmjölk samt alpnearings vitlökskrydda, så gott!

Tack alla ni som kikar in här och tack för alla komentarer! Vissa perioder nu under vårvintern hinner jag inte blogga fullt så mycket men snart är jag hemma mera och då smäller det till: )