torsdag 5 mars 2009

Bloggvärldens fotografer...



Bloggvärlden har många skickliga fotografer. Både skickliga amatörer och proffs. Många duktiga inredningsfotografer finns det med, jag skulle kunna räkna upp minst 10-talet... men här har jag valt ut tre duktiga tjejer med inriktning på blommor och naturstilleben, den första är Poppins Garden med ljuvliga blå snitthyacinter...



Ser ni så vackert! Körsbär och rosor, vilken färgkombination! I hennes andra blogg Poppins Garden Media finns mycket ögongodis att njuta utav!



En läcker prinsesstårtbit är väl passande i dessa förlovningstider...



Man längtar till sommar och vatten när man ser denna bild... Poppins säljer även sina fina bilder som vykort, kika in här.



Ros och järn, farligt vackert... Poppins har också mycket boktips och ibland en liten engelsk "touch" på sina miljöer och bilder så gillar du det vackra i livet, blommor, trädgård och böcker kika in till henne!



Nästa jag har valt ut är Minna Mercke Schmidt med bloggen Blomsterverkstad. Hon tar sagolika bilder i härliga miljöer... här är några av mina favoriter:



Det märks att Minna inte bara är fotograf utan även stylist & florist...så vackert...



Och jag bara älskar miljöerna hon fotar i, omgivet av gamla vackra ting med en rå känsla, ruff och patina...Blomsterverkstad är en underbar blogg om man som jag gillar blommor, vackra stilleben och fotografering i underbara miljöer!



Rödlök i en låda, så läckert...



En mycket stilfull röra fotat och stylat av Minna.


Den tredje fotografen är Randi Måhl med konstnärliga fotobloggen, Bland Rosor & Tistlar, makalöst vackra bilder, som konstverk!



Visst ser det inbjudande ut?




Detta kallas teamwork, en otrolig bild!



Ofantligt vacker rosenbild fotograferad av Randi...


Avslutar med en bukett tulpaner. Randis blogg är rena drömmen för fotointresserade!

Kika in till dessa tre bloggar, där finns många fler läckra bilder, jag valde bara ut några personliga favoriter, -nu måste jag nog skriva in mej på en fotokurs och köpa ny kamera : ) Tusen tack för alla kommentarer till inlägget under, vi ses snart igen, inlägg på kö!