lördag 8 november 2008

Lillstugans veranda i adventsskrud..



Advent börjar göra sig påmind. Och i bloggvärlden och i alla inredningmagasin är julen redan i full gång, man blir påverkad och vill börja "juldona" så smått.... den lilla stjärnljusstaken kommer från Åsa & Årstiderna.



Lillstugans veranda är en tacksam hörna att dona i. Sommartid sitter jag här mycket men om vintern är det dessvärre för kallt... den fina trearmade ljusstaken kommer från Gruvgatan 13. ( Nu finns även Bagarstugans receptbok att köpa där, i caféet samt på turistbyrån Falun)



Jag är för enkla lösningar. Tyvärr är jag inte så "pysslig & pillig" som många andra i denna bloggvärld, det ska gå snabbt! Ljus & mossa i nötta lerkrukor skymtar i bakgrunden..



Här har jag satt några vita narschisser och mossa i en stor kopp..



Några gamla flaskor och vita pumpor.. många av er som följt bloggen ett par år får ju se en del repriser, men för en del av er allt nytt. Bilder i min sidopanel är klickbara och uppdateras ofta...



..och de gamla skridskorna och lite mosslummer på dörren... mera adventsbilder från Lillstugan kommer senare!