tisdag 7 oktober 2008

Hösten och frosten är här!



I morse var det alldeles vitt av frost ute. Jag tog in lite tallris igår, känns nästan som om det vore vinter! En gammal zinkkanna och kärleksört i ljustakarna samsas med en psalmbok från 1683.



Låt mej få presentera Bertil, Lubbes Pappa! Jag tog bilden för en timme sedan, ni ser frosten i gräset och den vackra färgprakten i löven bakom...



Sommarens sista solros finns inte mera men färgen var höstfin tycker jag,....



Man börjar längta efter att få juldona, redan i somras fick jag första julklappen, jag hade turen att vinna andra pris I Lilla komomillas villa's tävling, ett vackert halsband av en gammal sked hon gjort själv! Kika in i hennes hemtrevliga, fina och personliga hem!



Häromdagen var jag in på Ikea. Jag blir lika förvånad varje år över alla julgranar och julkulor i början av oktober. Inga julkulor kom med hem däremot shoppade jag i deras food shop, både pasta, parmesanost och denna underbart doftade äppelvinäger med lingon! Och så blev det några kilo ljus förstås.

På tal om lingon, jag har ett gott recept med lingon i, det visar jag en annan gång!
Soliga hösthälsningar från Mari