söndag 19 oktober 2008

Det lilla extra i köket...



Man behöver inte det finaste köket och de värsta grejerna för att det ska bli mysigt..en vacker kryddburk med en krydda du ofta använder är fint..



Små gulliga marmeladburkar, burkar i glas & plåt och en gammeldags sockertopp på hyllan...



Vem önskar inte ett flådigt gammeldags kök med nedsänkt vit porslinsho och gammeldags kran.. nu har jag inte det, och kommer antagligen inte att få heller men man kan göra det bästa av saken med en fin diskborste, lite annorlunda goddoftade diskmedel och mysiga detaljer såsom..



...korgar, naturborst och goda tvålar...



Denna sommar var det mycket som aldrig hann växa till sig men chilin lever och den står i köksfönstret redo att agera ingrediens i många maträtter...



Trådkorgar gillar jag. Här har jag fyllt en med de vi äter mest av för tillfället, tomater och vindruvor!



Om man inte alltid dricker så många koppar kan snabbkaffe vara ett bra alternativ att ha hemma. Här en sort jag gillar, Gevalias Ebony, lite mörkare, gott när man som jag dricker med mjölk...



En fin burk till det vill jag ha såklart! Den här gamla fann vi i uthuset när vi flyttade hit, Falu kafferosteri 1903 står det på den så det var extra kul och så dricker jag givetvis kaffet ur kopp med guldkant : )

Det var mina dagens tips för att enkelt sätta "guldkant" på sitt kök, glöm inte att tända ljusen-och släcka dem! Sen vill jag sända en hälsning till de rara tjejerna Majsan & Melinda ! En bra ny vecka önskar jag alla som kikar in här!