måndag 25 augusti 2008

Sensommarmiddag...



Bilderna från köket ligger på väntelistan, verandan fick komma emellan medan det är någon sommar kvar...



Här har jag semsommardukat i rött och vitt... den fina skärbrädan i porslin kommer från Vackra Hem i Sundsvall.



Handdukar som både tabletter och servetter.. Sänghimmel från Ikea och de rutiga servetterna från Gruvgatan 13.




På "Bondens Marknad" i Falun köpte jag mycket gott från Bygden. Bla Noras mycket goda färskost med pepparrot, Chevre, Coctailtomater från Uvnäs och rabarbermarmelad med ingefära från Lantbacken, Lima.


Rött vin är godast till ostar tycker jag, vi drack detta vin som passade mycket bra till, men här visas vitt vin för att det skimrande så vackert i min karaff från Indiska...


Brödet som är inköpt på Bondens marknad kommer från Brödleva i Svärdsjö. Det ena med tomat och fetaost i...festen kan börja!



Nej, jag har inte druckit för mycket vin, försökte bara få med bordet i sin helhet;)


Kudden som skymtar i bakgrunden kommer från Gruvgatan 13...



Ost som kommer från gulliga kossan Labolina i Vika! Och vilken god ost sen då! Den köpte jag också på Bondens Marknad, värt ett besök. Marknaden håller till vid Folkets Hus i Falun alla lördagar fram tom 27 sept !