onsdag 16 april 2008

En smak av Gruvgatan 13 i Falun



Visar några enstaka bilder från den underbara butiken Gruvgatan 13 i Falun. De har allt man kan önska, fördelat på hela fem rum! Dessa träskor finns i svart, vitt och rött.



Underbar svartvit hörna med läckra mattor som kan fås i flera färger & mönster...

Jag har har varit och är rätt anonym i min blogg. Håller en ganska "låg" profil av olika anledningar men jag måste ändå nu ( 14 månader senare) erkänna, jag är extraanställd på Gruvgatan 13 , dessa bloggar tillhör ju ändå samma genre ..

Många av mina bloggvänner kände dock till detta. Jag är också utbildad florist men jobbar inte som det, i övrigt har jag ett helt annat jobb som mitt permanenta, men vad det är tänker jag inte avslöja på internet.. nu har nu fått veta massor ändå: )



Ljuvliga kransar i lavendel, snyggt på alla dörrar och väggar.



Ännu en mysig hörna med olivträd, vackra täcken och kuddar..

Birgitta & Titti, ägarna av butiken, är två fantastiska kvinnor med stor känsla för stil och smak..



Vem skulle tacka nej till en middag vid detta bord? Här hittar du gamla & nya möbler och många vackra detaljer..



Bedårande stenängel... de har även madonnor och mycket, mycket mera...



En hörna i smakfullt bruna toner... välkomna till Gruvgatan 13 i Falun!

Öppet tis-fre kl 11-18. Lördag kl 10-14. Måndagar stängt.
Tfn: 023-132 12

Mera bilder från den mysiga butiken kanske kommer en annan gång...