söndag 30 september 2007

Detaljer från mitt blå kök...



Visst är de gulliga de små minibananerna som finns att köpa i butikerna nu ? De är inte bara söta utseendemässigt utan smakmässigt också...



Dessa stolar hade jag inte alltför länge sen i vardagsrummet. Då var det bruna och hade ett gråaktigt tyg på sig. Nu är de målade vita och har fått ett diskhandduksliknande tyg på sig! Första gången på åratal som jag inte har "volang" på köksstolarna men kanske jag ändrar snart igen, för att ändra och dona, ja det är ju det livet går ut på bloggfolk! : )



Jag köpte en låda, vit och nött som jag tänker ha olja och vinäger i men just nu står vita rosor och murgröna i den...tallrikshyllan har min pappa snickrat & lampan kommer från "Solängets blommor & sånt" i Svärdsjö.

Ha en bra ny höstvecka önskar Mari.