söndag 12 augusti 2007

Läsk & Pelargoner...



Att köpa vin efter ettiketten har väl kanske alla gjort någongång eller i alla fall hört talas om men köpa läsk efter utseende har jag aldrig förr gjort, förrän i går, då jag såg dessa!



Jag fick tidigt i våras många pelargonskott av Anna som har bloggen Pelargoner & inredning. Tusen tack snälla Anna för alla sticklingar! Vissa är större och vissa mindre men alla har överlevt och de är så fina! Här är pellisen Mallorca.



Supernova, en mycket vacker rosa & graciös blomma, har tyvärr inte fått utvecklats så mycket pga för liten kruka men den lever och ska får en större sen..



Och denna vackra dubbla och röda pelargon med såna fina blad som jag glömt namnet på men Anna vet nog, den har blivit jättefrodig och fin! Det är så kul, hoppas bara jag kan få dem att överleva till nästa sommar...