onsdag 27 juni 2007

Ängsblommor och gamla tak..



En ensam vacker vit Pion.. och Anette från bloggen Lantlif frågade ju förut om vad vi hade för brödfat, här skymtar det jag använder just nu!



En rufsig ängsbukett pryder det blå skåpet i köket.



Jag fick igår en förfrågan av en kompis vilken färg vi använt när vi målade och renoverade taket förra året.. detta tak hade en ful spånskiva fastspikad över sig. Under dolde sig dessa vackra brädor som är från huset begynnelse 1750... ( klicka på bilderna för större storlek..)

Kuddar i soffan och roslykta från Hemtex.


Den här färglösa färgen/lacken från Nordsjö använde vi, men det blir liksom en liten "mjölkig" ton och inte blank direkt..


Här en mer helhetsbild av taket..


Ännu en ängsbukett. Orange är väl inte ngn färg jag använder i mitt hem direkt men man får ta det som bjuds av blommorna! Den lilla söta vasen i fattigmanssilver kommer från Alvas hus och den vita kannan har jag fyndat på loppis för en tjuga..