söndag 3 juni 2007

Glasvaser...



Jag gillar små glasvaser. Oftast har man bara för stora hemma, men det är praktiskt med lite mindre, så slipper man plocka så mycket blommor! I dag hittade jag syren, hundkex, två vita vallmo, några grässtrån och en svart tulpan. Denna vas fyndade jag på loppis för 20 kr för ett par veckor sedan..



Den lilla vasen kommer från Zanz Interiörs i den har jag satt några Styvmorsviol och Förgät mej ej.



...buketten åkte in i huset, jag gillar gamla glas, dessa små likörglas är fyndade på loppis. Likaså brickan.



Slutligen en gammal sockerlåda som rymmer pelargoner, en rosa tobaksblomma och en rosmarin. Jag ska plantera dem ordentligt sedan, nu står de bara i sina ordinare krukor..

Jag har inte lika mycket bloggtid nu men besöker er alla inom kort! Ha en toppenbra ny solig vecka! Mari.