fredag 25 maj 2007

Landskap & örter...



Apelsin & Whiskymarmelad och en lite tuktad citrontimjan! Båda från Solängets Blommor & Sånt i Svärdsjö. Timjan är en favorit i matlagning, gott till kyckling och potatis!



Jag har en liten "örtagård" ute i en gammal sandlåda som vi fyllt med jord, inne har jag alltid ett par krukor med det jag använder mest, såsom perslija och basilka tex. Praktiskt, nära till hands och så gott med riktigt färska örter.



Varning för katt!! Vi satte upp denna skylt för att vi tycker de kör för fort på " vår" lilla väg, samtidigt är den gullig. Många bilister stannar, pekar och skrattar..



Jag gick runt med kameran i byn häromdagen, se sånt fint maskrosfält framför den ladugården!



Kabbeleka vid kanten av bäcken..



Tyvärr syns det inte på bilden att trädet som står där växer inne i huset! Det var nog några år sedan detta hus/lada användes...



En vackert blommande Hägg. Syrenen är på gång men blommar för fullt inne i stan!

Trevlig & god helg önskar jag er alla för det ska jag ha, jag får gäster och ska bl.a pröva på att göra den goda desserten som Signe på Designe gjorde! Då får jag användning utav min basilika!