måndag 21 maj 2007

Favoritsaker, just nu...



Har fått i uppdrag av Signe på Design att välja ut tre favoritsaker! Inte helt lätt, det skulle kunna variera från månad till månad men jag har ändå valt detta:

Har alltid gillat kammarljusstakar. Sedan två år tillbaka är denna favoriten. Inköpt i Köpenhamn. Den har flyttats runt åtskilliga gånger...



Signe valde ju sin vackra kakelugn, och jag kan ju inte låta bli att välja min! De är verkligen ett smycke i hemmen! Tyvärr är det eldningsförbud i denna, så länge eldar jag med blockljus i den...



Min gamla kösksoffa. Inropad på auktion i Nordingrå Höga kusten för ca 10 år sedan. Inget jag kommer att måla vit. (Däremot kommer väggarna att få vit pärslspont-vilket år som helst ; ) )Jag gillar det unika mönstret med hjärtan..Är nog väldigt gammal, var stoppad med hö när jag köpte den.



...och eftersom alla andra fått valt en liten "bonussak" så väljer jag denna plåtlykta! Ingen gammal sak men jag gillar den otroligt mycket! En gåva jag fått. Den kommer från Gruvgatan 13.

Många såna här " utmaningar" kan ibland vara lite jobbiga och komma ifrån våra bloggars tema men detta var ju något vi visar & håller på med jämt!

Så, jag skulle vilja att Majsans shabbychic, Solkatter & Dammråttor, Anna på Pelargoner & inredning, Birgitta med Fridtid samt Huldas Verden väljer ut tre ( fyra) saker som de gillar mest! Inget tvång, bara om ni vill, och alla andra som känner sig manade!! Vi älskar ju att se era "favvosaker" !