onsdag 9 maj 2007

Café Bagarstugan Del 2



Välkommen till Café Bagarstugan! Jag har ju berättat om detta mysiga café i Falun vid gruvan i ett äldre inlägg som ni hittar under April månad. Detta trevliga ställe ägs av min kompis och hennes man. De bakar allt fikabröd och matbröd själva. Detta ställe är verkligen värt ett besök!

Öppet alla dagar 11-17 ( midsommarafton stängt )



Mysig miljö med sittplatser här och var, nu sommartid finns det även massor av sittplatser utomhus.



Fina gamla plåtdetaljer...



Dalarnas godaste bullar!



Fin detalj den gamla mjölburken.



De har oändligt mycket gott fika, min favorit är en chokladkaka med maräng uppe på. Den var så god att jag trodde jag hade dött och hamnat i himlen..Mysig sittplats i soffan, man känner sig hemma här..



Ännu en vacker burk och hembakt bröd hängande i taket!



God björnbärskaka...



En riktigt gammal ugn... det var allt för denna gången från stans mysigaste fik!